Wydawca treści Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do witryny BIP jednostki organizacyjnej PGL LP Nadleśnictwo Olkusz

Strona BIP jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Brak audiodeskrypcji grafik i niektórych plików zapisanych w formacie pdf.

Oświadczenie sporządzono dnia 2025.03.24 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt – e-mail: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Osobą odpowiedzialną jest Pan Piotr Komuński: tel. 32 643 04 43 email: olkusz@katowice.lasy.gov.pl.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Olkusz, ulica Ponikowska 32, 32-300 Olkusz.

Nadleśnictwo Olkusz posiada budynek biurowy i osiem kancelarii leśnictw usytuowanych w budynkach mieszkalnych i gospodarczych w których przyjmowani są petenci.

Do budynku można dostać się od ulicy Ponikowskiej 32. Wejście do siedziby nadleśnictwa znajduje się na wprost furtki. Osoba niepełnosprawna ruchowo może podjechać samochodem przez bramę i zaparkować na trzech wyznaczonych miejscach parkingowych obok budynku lub, gdy jest taka konieczność, podjechać pod samo wejście do budynku. Dostęp do budynku nie wymaga pochylni ani platform dla osób niepełnosprawnych.

Pozostałe osoby mogą zaparkować swoje pojazdy na wyznaczonych miejscach na parkingu obok budynku.

Wejście główne prowadzi do przestronnego holu z tablicą informacyjną z wykazem pokoi, w których pracują pracownicy poszczególnych działów biura. Na lewo jest poczekalnia z kilkoma miejscami siedzącymi. Budynek biurowy ma dwie kondygnacje, dla osób niepełnosprawnych ruchowo dostępny jest tylko poziom parteru, ponieważ nie ma windy.

Na wprost wejścia głównego znajduje się klatka schodowa prowadząca na piętro, gdzie znajduje się, między innymi, sekretariat z dziennikiem podawczym. W sekretariacie można również uzyskać informacje, jaki pracownik zajmuje się poszczególnymi zakresami działania biura. W przypadku osoby niepełnosprawnej pracownik pracujący na piętrze schodzi na parter i przyjmuje ją w pokoju obsługi petentów.

Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90cm – umożliwiają skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.

Na parterze, w korytarzu na lewo od wejścia jest wydzielona łazienka dla osób niepełnosprawnych.

Na osiem kancelarii tylko jedna ma podjazd do wejścia do biura kancelarii i możliwość wjechania wózkiem do środka. Pozostałe mają od jednego do kilku schodów prowadzących do wejścia do biura leśniczego. Brak jest w nich toalet przystosowanych dla niepełnosprawnych.

Do kancelarii można podjechać samochodem na odległość paru metrów.

Budynki nie posiadają szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych, pętli indukcyjnych ułatwiających komunikowanie i poruszanie się osobom słabowidzącym i niewidomym.

Po budynku można się poruszać z psem asystującym.

Pracownicy placówki posługują się językiem polskim, brak wśród nich tłumacza języka migowego.

W celu ułatwienia rozstrzygania i załatwiania spraw preferowane jest ustalanie terminu spotkań telefonicznie: nr 32 643 04 45 bądź mailowo: olkusz@katowice.lasy.gov.pl