Wydawca treści Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

Data publikacji strony internetowej: 2012-07-01.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2019-03-06.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • brak alternatywy dla treści nietekstowych (filmy, nagrania dźwiękowe, obrazy fotograficzne, grafiki i infografiki);
  • na stronie występują elementy o niewystarczającym minimalnym kontraście.

Oświadczenie sporządzono dnia 2020.07.20 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt - email: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do witryny BIP jednostki organizacyjnej PGL LP Nadleśnictwo Olkusz

Strona BIP jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Brak audiodeskrypcji grafik i niektórych plików zapisanych w formacie pdf.

Oświadczenie sporządzono dnia 2025.03.24 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt – e-mail: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Osobą odpowiedzialną jest Pan Piotr Komuński: tel. 32 643 04 43 email: olkusz@katowice.lasy.gov.pl.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Olkusz, ulica Ponikowska 32, 32-300 Olkusz.

Nadleśnictwo Olkusz posiada budynek biurowy i osiem kancelarii leśnictw usytuowanych w budynkach mieszkalnych i gospodarczych w których przyjmowani są petenci.

Do budynku można dostać się od ulicy Ponikowskiej 32. Wejście do siedziby nadleśnictwa znajduje się na wprost furtki. Osoba niepełnosprawna ruchowo może podjechać samochodem przez bramę i zaparkować na trzech wyznaczonych miejscach parkingowych obok budynku lub, gdy jest taka konieczność, podjechać pod samo wejście do budynku. Dostęp do budynku nie wymaga pochylni ani platform dla osób niepełnosprawnych.

Pozostałe osoby mogą zaparkować swoje pojazdy na wyznaczonych miejscach na parkingu obok budynku.

Wejście główne prowadzi do przestronnego holu z tablicą informacyjną z wykazem pokoi, w których pracują pracownicy poszczególnych działów biura. Na lewo jest poczekalnia z kilkoma miejscami siedzącymi. Budynek biurowy ma dwie kondygnacje, dla osób niepełnosprawnych ruchowo dostępny jest tylko poziom parteru, ponieważ nie ma windy.

Na wprost wejścia głównego znajduje się klatka schodowa prowadząca na piętro, gdzie znajduje się, między innymi, sekretariat z dziennikiem podawczym. W sekretariacie można również uzyskać informacje, jaki pracownik zajmuje się poszczególnymi zakresami działania biura. W przypadku osoby niepełnosprawnej pracownik pracujący na piętrze schodzi na parter i przyjmuje ją w pokoju obsługi petentów.

Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90cm – umożliwiają skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.

Na parterze, w korytarzu na lewo od wejścia jest wydzielona łazienka dla osób niepełnosprawnych.

Na osiem kancelarii tylko jedna ma podjazd do wejścia do biura kancelarii i możliwość wjechania wózkiem do środka. Pozostałe mają od jednego do kilku schodów prowadzących do wejścia do biura leśniczego. Brak jest w nich toalet przystosowanych dla niepełnosprawnych.

Do kancelarii można podjechać samochodem na odległość paru metrów.

Budynki nie posiadają szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych, pętli indukcyjnych ułatwiających komunikowanie i poruszanie się osobom słabowidzącym i niewidomym.

Po budynku można się poruszać z psem asystującym.

Pracownicy placówki posługują się językiem polskim, brak wśród nich tłumacza języka migowego.

W celu ułatwienia rozstrzygania i załatwiania spraw preferowane jest ustalanie terminu spotkań telefonicznie: nr 32 643 04 45 bądź mailowo: olkusz@katowice.lasy.gov.pl